Jak vypadá vyučovací hodina angličtiny se mnou?

Když jsem s učením angličtiny začínala zapáleně jsem studovala každou metodickou příručku, co se mi dostala pod ruce.
Našla jsem mnoho tipů jak své hodiny vylepšit a oživit. Nejvíce jsem se naučila v praxi, když jsem stovky a tisíce hodin odučila na ‚živých‘ studentech a viděla jsem, co funguje, a co ne.

Jedna poučka z metodiky Oxford University Press mi utkvěla v paměti nejvíce a řídím se jí dodnes:

I když je aktivita a cvičení sebezajímavější a studenty baví a jsou zapálení, neměla by nikdy trvat déle než 20-30 minut.

Tohoto zlatého pravidla se držím celá léta a své hodiny mám rozstrukturované a připravené.

Každý student je jedinečný a s každým hodina probíhá trochu jiným tempem a v trošičku odlišném stylu.

Jak je hodina přibližně rozdělená:

1. Na začátku si v angličtině povídáme

jaký byl studentův a můj týden, předchozí den, povíme si zážitky (co děti, koníčky, sport, práce atd.) I začátečník si může ‚povídat‘ anglicky.

2. Podíváme se spolu na slovíčka a úkoly

a potěšíme se z pokroku, který student udělal během týdne. Pokud student úkoly neměl (viz bod 5) máme čas na jinou krátkou aktivitku.

3. Koukneme do učebnice Oxford University Press

a lekci většinou proložíme gramatikou. Poslechneme si příběh a o příběhu si potom povídáme, tvoříme otázky, čteme ho a trénujeme výslovnost.

4. Na konci hodiny si shrneme a zopakujeme

co jsme se naučili, řekneme si o plánech na další dny.

5. Student dostane domácí úkol.

Většinou příběh k přečtení a poslech. Nová slovíčka nebo cvičení na procvičení gramatiky.
Nebo žádný úkol nedostane. To záleží na jeho přání. Takových studentů mám možná více než méně a pro mě není nic snazšího než úkol nezadat.

‚There is beauty in simplicity.‘
‚V jednoduchosti je krása.‘

© Copyright 2018 | AngličtinaIN